fredag 6 april 2012

Tovas Djungeltårta

Idag var det dax för barnkalas på baksidan av huset. Vi grillade parisare och åt djungeltårta. Påskharen hade varit på åkern nedanför huset och lagt ut påskägg. Alla barnen var som kor på grönbete när de fick till uppgift att leta efter ägg. :)
Tova ville ha en tvåvåningstårta med djungeldjur och vattenfall. När jag hade gjort fyra djur tyckte hon att jag kunde göra fler. Jag tyckte att det räckte med fyra. Du kan väl allafall göra en fisk som hoppar i vattenfallet, sa Tova. Inga krav alls...Det fick bli en fisk som sticker upp ur vattnet.
Alla ville äta djuren men jag hade lovat Tova att spara dem. Så då blev det stor efterfrågan på stenarna istället.
Som gräs och palmblad använde jag mig av kristyr (äggvita och florsocker). All annan dekoration var gjord av sockerpasta och gumpaste. Jag använde mig av tårtgelé som jag penslade på för att få den blanka effekten på vattenfallet. 

Ha en fortsatt bra påsk!
Anna

1 kommentar :

  1. Hej!
    Oj så snyggt. Vilka snygga tårtor du gör.
    Gör du tårtor till försäljning med?
    Jag skulle i så fall vara intresserad av en bröllopstårta.

    Du får jätte gärna skicka ett mail till min, vedin_malin@hotmail.com

    Riktigt impade av dig!

    Med vänliga hälsningar
    Malin Vedin

    SvaraRadera