söndag 22 januari 2012

Vintertårta med lite vårkänslor

Idag så hade vi fördelsedagsfika för min man Mats som fyllde år förra veckan. Jag opererade mig samma dag som Mats fyllde år så det blev inte förrän idag vi hade fika för familjen. 
Nu har jag fått tillbaka baksuget och känner att jag orkar baka, så då var jag tvungen att göra en tårta. Min man önskade sig äppelkaka så det blev en sån också. (recept på äppelkakan kommer framöver) 

Eftersom jag gillar att det blir något oväntat när man skär i en tårta så blev det en rainbowcake igen. Fast den här gången så hade jag bra röd och gul färg för att färga. (recept på rainbowcake finns under receptfliken)
Jag ville ha en ganska ren och enkel tårta utanpå. Min svägerska var i London före jul och då köpte hon äkta silverblad och ätbara kristaller. Jag lite fint strössel hemma som jag också använde. Tårtan blev gnistrande som en iskall vinterdag... :)

Inne i tårtan blev det vårvärme... :) Jag hade gjort en whipped cream cheesefrosting (recept finns under receptfliken) som jag rev i citron skal i. I halva smeten hade jag lite mer rivet citronskal och i den andra hälften hade jag frysta krossade hallon.
Runt om tårtan hade jag vispgrädde. Saftig och god blev den. Fräscht med citron smaken.

Ha en bra dag!
Anna

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar